§1 Ordbog over termer
- Sælger - WNM Group SA registreret under nummeret KRS 0000913008; Byretten for Hovedstaden Warszawa, XIV Landsretsregisterets Handelsafdeling, Aktiekapital PLN 100.000; Indbetalt kapital PLN 100.000. CVR nummer: 5272762005; Regon nummer 363895470, ul. Mickiewicza 9/4, 01-517 Warszawa, tlf. +45 78 768428, e-mail: info@wnm-group.dk
- Butik - et websted, der tilhører sælgeren, tilgængeligt på domænet www.wnm-group.dk hvorigennem køberen kan afgive ordrer.
- Køber - enhver enhed, der afgiver en ordre i butikken (en forbruger eller en person uden status som en forbruger).
- Forbruger - en køber, der er en fysisk person, der udfører en juridisk transaktion (salgskontrakt via. butikken), der ikke er direkte relateret til dennes forretning eller professionelle aktivitet (artikel 221 i civilloven).
- Forordninger - disse Forskrifter.
- Varer - en bevægelig genstand, tilgængelig til salg i butikken, især møbler og madrasser.
- Ordre - Købers viljeerklæring, rettet direkte mod indgåelse af en aftale om fjernsalg af varer via Butikken, med angivelse som minimum af art og antal af varer.
§2 Generelle bestemmelser
- Reglerne definerer reglerne for indgåelse og opfyldelse af kontrakten om salg af varer på Butikkens hjemmeside, gældende i Polen.
- For at afgive ordrer i butikken er det nødvendigt at have enheder, der giver adgang til internettet, e-mail og en webressourcebrowser, der giver dig mulighed for at vise websteder.
- Salgets emne er de varer, der præsenteres af butikken på tidspunktet for ordreafgivelsen.
- Priserne ved siden af varerne er angivet i polske zloty og inkluderer moms.
- Oplysninger om individuelle varer udgør ikke et tilbud om salg i civilretlig forstand. Indholdet af Onlinebutikken er en opfordring til at indgå en kontrakt i kunstens forstand. 71 i civilloven.
- Det er forbudt for personer, der bruger butikken (inklusive køberen) at poste ulovligt indhold (f.eks. i meninger om varerne).
§3 Generelle bestemmelser
- Møbler og madrasser, der sælges af Butikken, kommer fra den nuværende produktion og er møbler af fuld værdi, distribueret direkte af producenter og med fuld producentgaranti.
- Varerne anses for at have fuld værdi, som beskrevet.
- Sælger sikrer, at han i overensstemmelse med gældende lovgivning er forpligtet til at sikre, at Varerne er i overensstemmelse med kontrakten. Ovenstående forpligtelse betyder nødvendigheden af at levere varerne uden fysiske og juridiske mangler. En mangel ved det gode forstås som det godes manglende overholdelse af kontrakten, især:
- mangel på egenskaber, som denne type produkt bør have på grund af det formål, der er angivet i kontrakten, eller som følge af omstændigheder eller destination;
- ikke har de egenskaber, som Sælger har leveret til Køber, herunder fremvisning af en prøve eller et mønster;
- det er ikke egnet til det formål, som Køber informerede Sælger om ved indgåelse af kontrakten, og Sælger ikke har rejst indsigelser mod dets påtænkte anvendelse;
- levering af varerne i en ufuldstændig tilstand;
- hvis Produktet var forkert installeret eller påbegyndt, og disse aktiviteter er udført af Sælger eller en tredjepart, som Sælger er ansvarlig for, eller af Køber, der har fulgt instruktionerne modtaget fra Sælger.
§4 Afgivelse af ordrer
- Sælgeren muliggør kontakt og afgivelse af ordrer på følgende måde: via butikken ved at udfylde en interaktiv formular; telefonisk til følgende numre: +45 78 768428; via elektronisk post (e-mail til følgende adresse: info@wnm-group.dk).
- Omkostningerne ved telefonopkald er i overensstemmelse med køberens takst.
- For at afgive en ordre gennem butikken skal du tilføje det valgte produkt til kurven og derefter følge de yderligere oplysninger, der vises på butikkens hjemmeside.
- Efter afgivelse af ordren modtager køber:
- en automatisk e-mail, der bekræfter placeringen af ordren hos sælgeren - sammen med alle de væsentlige vilkår for ordren (i tilfælde af afgivelse af ordren via onlinebutikkens websted) og oplysninger om købernes rettigheder og forpligtelser ;
- inden for 1 hverdag efter afgivelse af ordren - information via e-mail eller telefon, bekræftelse af accept af ordren til udførelse og indgåelse af kontrakten om salg af varer.
- Såfremt Køber finder uoverensstemmelser i de oplysninger, som Butikken sender, omhandlet i § 4, stk. 4 lit. a) i reglementet beder sælgeren dig om at kontakte telefonnummeret angivet i denne information eller kontakte os via e-mail for at rette op på manglende overholdelse.
- Ændring af Ordrens indhold af Køber er mulig, indtil Varerne endnu ikke er afsendt. Til dette formål bedes du kontakte Sælger på telefon eller e-mail.
- Da alle dokumenter, der sendes til Kunden under udførelsen af Ordren, er gemt i PDF-format, bør Køber, for at kunne foretage køb i Sælgers Butik, have en computer med internetadgang og et program, der tillader visning af filer gemt i PDF-format. 8. Køber indvilliger i at modtage i elektronisk form (PDF-fil): bekræftelse af ordreafgivelse, disse regler og skabelonen for erklæringen om fortrydelse af kontrakten.
§5 Leveringsomkostninger
- Omkostningerne ved levering af varerne (forsendelsesomkostninger) dækkes af køber, medmindre sælger angiver, at fragtomkostninger afholdes af køber selv. Sælger garanterer levering af ordren til første dør. Transportydelsen omfatter ikke leveringsydelsen.
§6 Betalingsbetingelser
- Sælger tilbyder følgende betalingsmetoder: ved elektronisk overførsel
- via PayPro SA med hjemsted i Poznań, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań; med betalingskort (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro)
- via PayPro SA med base i Poznań, ul. Kanclerska 15, 60-327 Poznań; Blik - mobilbetalingssystem - via Krajowy Integrator Płatności Spółka Akcyjna med hovedkontor i Poznań, ul. Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań; med betalingskort (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro)
- via PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, SCA med hovedkvarter på L-1150, Luxembourg; med betalingskort (Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Electronic, Maestro) - via Payu Spółka Akcyjna med hovedkontor i Poznań, ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań; traditionel overførsel til WNM Group SA's bankkonto med hjemsted i Warszawa; ul. Mickiewicza 9/4u 01-517 Warszawa. Med betalingskort
- via Tpay baseret i Poznań, ul. Św. Marcin 73/6, 61-808 Poznań; Apple Pay - mobilbetalingssystem
- via Apple, med hovedkontor på One Apple Park Way Cupertino, CA 95014, USA Gpay - mobilbetalingssystem
- via Google med hovedkontor på 1600 Amphitheatre Pkwy, Mountain View, CA 94043, USA 2. Betalingsbetingelser: i tilfælde af betaling med kreditkort, elektronisk overførsel eller via Przelewy24 afregningsservice - umiddelbart efter afgivelse af ordren;
- Klarna - Det er i øjeblikket en af de største banker i Europa og tilbyder betalingsløsninger til over 60 millioner forbrugere i 170.000 salgssteder i 17 lande. Klarna tilbyder direkte, udskudte og ratebetalinger, tilgængelige med et enkelt klik væk og gør det muligt for forbrugerne at bruge en betalingsform, der er mest bekvem for dem - Klarna Bank AB, Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige.
§7 Udførelse af ordrer
- Køber er forpligtet til at oplyse korrekte og ajourførte kontaktoplysninger. Manglen på korrekte data kan forhindre udførelsen af Ordren.
- Under udførelsen af Ordren modtager Køber en e-mail med information om ændringen på Ordrens status.
- Køber kan til enhver tid kontrollere status for Ordren på Butikkens hjemmeside.
- Sælgeren leverer varerne via kurer i Polen og i de lande, der er angivet i leveringsformularen.
- Kurerforsendelser leveres fra kl. 9.00 til 18.00 inden for 2 til 21 arbejdsdage fra kontraktdatoen. Denne periode kan forlænges, dog ikke mere end 30 hverdage, i hvilket tilfælde køber vil blive informeret om dette.
- Køber accepterer at modtage salgsdokumentet (fakturaen) via e-mail til den e-mailadresse, der er angivet i bestillingen. På Kundens anmodning fremsendes salgsdokumentet med posten; til dette formål bedes du kontakte os på: info@wnm-group.dk.
- Hvis der ikke er en e-mailadresse i bestillingen, fremsendes salgsdokumentet med posten.
§8 Kontrol af forsendelsen af køber
- Ved modtagelse af pakken med de bestilte varer, kontrollerer kunden, om pakken viser tegn på skade, og om de afsendte varer ikke er beskadiget: hvis den modtagne forsendelse med de bestilte varer viser tegn på skade eller de bestilte varer er beskadiget, anbefales det for at afgøre, om skaden er sket under transporten eller er forårsaget af kunden efter modtagelse af varen, at udarbejde en forsendelsesskade indberette til fragtmanden (kureren), hvilket er et bevis på, at skaden er sket under transporten. det er meget vigtigt at beskrive tilstanden af emballagen og de modtagne varer korrekt i denne protokol, og at inkludere alle oplysninger, der vil hjælpe med at udelukke kundens deltagelse i at forårsage skaden. Korrekt udarbejdelse af ovennævnte rapport vil markant fremskynde fastlæggelsen af, hvornår skaden er sket.
- I transportskaderapporten skal datoen for modtagelse af pakken, anmeldelse af skaden og skrivning af rapporten være de samme. En korrekt udarbejdet skadesrapport vil væsentligt forbedre fastlæggelsen af skadetidspunktet og indgivelse af en reklamation til kurerfirmaet, og det vil således, hvis reklamationen accepteres, fremskynde forsendelsen af nye varer til kunden eller tilbagebetaling af det skyldige beløb. Efter at have skrevet skadesrapporten, skal du straks kontakte klageafdelingen på info@wnm-group.dk
- Kunden kan nægte at acceptere den beskadigede forsendelse. I dette tilfælde er det meget vigtigt straks at underrette sælgeren om dette på følgende adresse: info@wnm-group.dk
- I tilfælde af vanskeligheder med at kontrollere varerne eller kurerens afvisning af at udarbejde en skadesrapport, anbefaler sælgeren at nedskrive personoplysningerne om kurerfirmaets medarbejder (navn, efternavn og telefonnummer) og straks give disse oplysninger: kontakt med kundeserviceafdelingen: info@wnm-group.dk kontakt til klageafdelingen: info@wnm-group.dk telefonisk på klagehotline: +45 78 768428.
- Sælger er ansvarlig for hændeligt tab eller hændelig forringelse af varens kvalitet under transporten, indtil de er leveret til Kunden.
§9 Fortrydelse af kontrakten ("returnering " af varerne)
Kun den Kunde, der er Forbruger, har ret til en fortrydelsesfrist på 14 dage. I henhold til art. 22, stk. 1, i civilloven, er en forbruger en fysisk person, der udfører en juridisk transaktion med en iværksætter, der ikke er direkte relateret til dennes virksomhed eller professionelle aktivitet.
Ret til at fortryde kontrakten
Du har ret til at fortryde denne kontrakt inden for 14 dage uden at angive nogen grund. Fortrydelsesfristen udløber efter 14 dage fra den dag, hvor du erhverver, eller en anden tredjepart end transportøren og angivet af dig erhverver, fysisk besiddelse af det sidste parti eller styk. For at udøve retten til at fortryde kontrakten skal du informere os (WNM Group SA, ul. Mickiewicza 9/4u 01-517 Warszawa, info@wnm-group.dk, Telefon: +45 78 768428) om sin beslutning om at fortryde denne kontrakt ved en utvetydig erklæring (f.eks. et brev sendt med post, fax eller e-mail). Du kan bruge modelfortrydelsesformularen, men det er ikke obligatorisk. For at holde fristen for fortrydelse af kontrakten, er det nok, at du sender oplysninger om udøvelsen af din ret til at fortryde kontrakten inden fristen for at fortryde kontrakten.
Konsekvenser af tilbagetrækning fra kontrakten
I tilfælde af fortrydelse af denne kontrakt refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, inklusive omkostningerne ved levering af varerne (bortset fra yderligere omkostninger som følge af den leveringsmetode, du har valgt, bortset fra den billigste standardleveringsmetode, som vi tilbyder) , straks og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi blev informeret om din beslutning om at udøve retten til at fortryde denne kontrakt. Vi refunderer betalingen med den samme betalingsmetode, som du brugte i den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har aftalt andet; under alle omstændigheder vil du ikke pådrage dig gebyrer som følge af denne refusion. Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi modtager varen, eller indtil bevis for dens returnering er leveret til os, alt efter hvad der indtræffer først. Send eller giv os venligst varen til følgende adresse: WNM GROUP S.A. ul. Okólna 45 Hala B Rampa 29A 05-270 Marki, Polen, straks og under alle omstændigheder ikke senere end 14 dage fra den dag, hvor du informerede os om din fortrydelse af denne kontrakt. Fristen er overholdt, hvis du sender varerne tilbage inden fristen på 14 dage er udløbet. Du skal dække de omkostninger ved returnering af varerne. Størrelsen af omkostningerne ved returnering af varer, som på grund af deres art ikke kan returneres med almindelig post, er PLN 200. Du er kun ansvarlig for at reducere værdien af ting som følge af at bruge dem på en anden måde, end det var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion.
SKABELONFORM FOR FORTRYDELSE FRA KONTRAKTEN
(denne formular skal kun udfyldes og returneres, hvis du ønsker at fortryde kontrakten) –
Modtager WNM Group S.A., ul. Mickiewicza 9/4u 01-517 Warszawa, info@wnm-group.dk , Telefon: +45 78 768428-
Jeg/Vi (*) informerer/oplyser hermed (*) om min/vores tilbagetrækning fra salgskontrakten for følgende varer (*) kontrakt om levering af følgende varer (*) kontrakt for specifikt arbejde, der består i udførelsen af følgende punkter (*) / til levering af følgende tjeneste (*)
- Dato for indgåelse af kontrakten (*) / kvittering (*)
- Forbrugerens navn og efternavn
- Forbrugerens(e) adresse
- Forbrugerens underskrift (kun hvis formularen sendes i papirversion)
- Dato
(*) Slet det relevante.
§10 Reklamation under garantien
Klager under garantien og manglende overholdelse af varerne med salgskontrakten kan indgives skriftligt til sælgers adresse (klageafdelingen) via e-mail til følgende adresse: info@wnm-group.dk eller via formularen ved at vælge klagen og indtastning af ordrenummer. Vi anbefaler, at den, der indgiver reklamationen, oplyser Købers kontaktoplysninger, beskriver årsagerne til reklamationen og anmodninger til Sælger i detaljer, samt vedlægger salgsdokumentet eller dets fotokopi.
- Sælger er ansvarlig over for forbrugeren i henhold til art. 556 i civilloven og efterfølgende for defekter (garanti).
- Sælger er ansvarlig i henhold til garantien, hvis en fysisk defekt konstateres inden for to år fra datoen for levering af varen til forbrugeren.
- Forbrugeren, der udøver rettighederne under garantien, har mulighed for at sende de varer via kurer på Sælgers regning. Til dette formål bedes du kontakte klageafdelingen på info@wnm-group.dk
- Sælger vil svare på reklamationen under garantien inden for 14 dage. Hvis Sælger ikke reagerer på meddelelsen inden for denne frist, anses det for, at han har anset Forbrugerens udtalelse eller anmodning for berettiget. Fristen på 14 dage til at behandle klagen gælder ikke i en situation, hvor køberen er en anden enhed end en forbruger (f.eks. en iværksætter). I dette tilfælde indeholder loven ingen vilkår, der ville være bindende for parterne, hvilket giver frihed til at udforme kontraktforholdet.
ODR platform Som forbruger kan du også bruge udenretslige midler til at behandle klager og klage via ODR-platformen. I henhold til art. 14 sek. 1-2 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 524/2013 af 21. maj 2013, kan forbrugere anvende en udenretslig tvistbilæggelsesprocedure i forbindelse med salg eller levering af tjenesteydelser indgået vha. internettet. Den europæiske ODR-platform er en interaktiv hjemmeside, hvorigennem du som forbruger kan indgive din klage. Nedenfor er et elektronisk link til ODR-platformen http://ec.europa.eu/consumers/odr ODR-platformen skal lette uafhængig, upartisk, gennemsigtig, effektiv, hurtig og retfærdig udenretslig bilæggelse af tvister over internettet mellem forbrugere og iværksættere vedrørende kontraktlige forpligtelser som følge af onlinesalgs- eller serviceaftaler indgået mellem forbrugere bosat i Unionen og erhvervsdrivende etableret i Unionen.
§11 Garanti
- I tilfælde af varer, der også er omfattet af producentens garanti, bør rettighederne i denne henseende udøves i overensstemmelse med betingelserne i garantidokumentet, direkte til den enhed, der er garant.
- Køber kan henvise et krav under kvalitetsgarantien til et udpeget servicested hos garanten eller benytte muligheden for at fremsætte et krav til Sælger, som videresender kravet til garanten. Garantiansøgning gennem sælger kan foretages af: kontakt med kundeserviceafdelingen:
- Købers rettigheder under Sælgers ansvar for mangler ved Varerne udelukker, begrænser eller suspenderer ikke Købers rettigheder som følge af garantien ydet af garanten - på de vilkår, der er angivet i garantidokumentet.
§12 Beskyttelse af personoplysninger og privatliv
- Levering af personoplysninger er nødvendig for at muliggøre udførelsen af ordren.
- Personoplysninger behandles kun med det formål at udføre og håndtere Ordren.
- Køber har i henhold til persondataloven ret til at få adgang til, rette og slette sine personoplysninger. Sælger giver hver køber ret til at kontrollere databehandlingen i henhold til art. 32, i lov om beskyttelse af personoplysninger.
- Det er frivilligt at udlevere personoplysninger, men undladelse af at give dem gør det umuligt at gennemføre Købers ordre.
- Detaljerede oplysninger om personlige data og beskyttelse af privatlivets fred er inkluderet i fanen "Privatlivspolitik" på butikkens hjemmeside.
§13 Afsluttende bestemmelser
- I forhold, der ikke er omfattet af vedtægterne, finder bestemmelserne i almindelig gældende ret anvendelse.
- Reglerne udelukker eller begrænser ikke nogen rettigheder for køberen, som er en forbruger, som han er berettiget til i henhold til de ufravigelige bestemmelser i loven. I tilfælde af en konflikt mellem bestemmelserne i forordningerne og de ufravigelige lovbestemmelser, der giver forbrugerne rettigheder, har disse bestemmelser forrang.
- Reglerne er tilgængelige for alle Købere i en elektronisk version på Butikkens hjemmeside under fanen "Forordninger".
- ODR platform- I henhold til art. 14 sek. 1-2 i Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) nr. 524/2013 af 21. maj 2013, kan forbrugere anvende en udenretslig tvistbilæggelsesprocedure i forbindelse med salg eller levering af tjenesteydelser indgået vha. internettet. Tvisten kan løses via internetplatformen, der er tilgængelig på http://ec.europa.eu/consumers/odr